مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 دی 1394 ساعت 11:102016-01-19سياسي

موسی قربانی: سخنان روحانی درباره پیگیری ردصلاحیت ها "شوخی" است


در زمان انتخابات مجلس هفتم (سال 1382) روسای دولت و مجلس اصلاحات، با توجه به رد صلاحیت ها، لیستی را به رهبری ارائه دادند و تقاضا کردند که این لیست تایید شود.

- موسی قربانی نماینده 4 دوره مجلس شورای اسلامی درباره سخنان رییس جمهور در مورد استفاده از تمام اختیارات در بررسی رد صلاحیت ها گفت: آقای روحانی شوخی کرده است.

در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و در قوانین عادی، هیچ اختیاری برای رییس جمهور در باب نظارت و مراحل بررسی تایید صلاحیت ها وجود ندارد و نظارت بر انتخابات به صراحت به عهده شورای نگهبان است.

معاون سابق دیوان عدالت اداری در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: در تمام مراحل انتخابات، شورای نگهبان نظارات دارد و این نظارت هم استصوابی است.

در گذشته، سازمان بازرسی کل کشور در امور انتخابات و مراحل آن بازرسی می کرد اما با توجه به تفسیر شورای نگهبان از قوانین الان این نهاد در انتخابات هیچگونه دخالتی ندارد و تنها شورای نگهبان مسئول نظارت به مراحل انتخابات است.

نماینده مجالس پنجم و ششم تصریح کرد: اگر روحانی می خواهد به دلیل دوستی که با برخی از این افراد دارد وکیل مدافع رد صلاحیت ها باشد و در مورد آنها با شورای نگهبان مذاکره کند هیچ اشکالی ندارد اما رییس جمهور هیچ وظیفه ای قانونی در مورد ردصلاحیت ها ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسی قربانی: سخنان روحانی درباره پیگیری ردصلاحیت ها "شوخی" است

موسی قربانی: سخنان روحانی درباره پیگیری ردصلاحیت ها "شوخی" است